מתנות אהבה בתרבויות השונות- כמה עובדות אנטרופולוגיות Posted in: מתנות אישיות

מתנות ליום האהבה – מה דעתכם על עלה תילתן? או אולי קשר בחבל? מסתבר שפעם אלו היו מתנות אהבה לגיטימיות! אז לפני שאתם נוהרים לחנויות בכדי לנסות למצוא משהו שירגש את בן הזוג שלכם – הנה כמה עובדות אנטרופולוגיות מעניינות הקשורות במתנות אהבה בתרבויות השונות

 

*מתנה מהטבע

תלתן בעל ארבעה עלים נחשב בתרבויות רבות לעלה המסמן תקווה, אמונה, אהבה ומזל. כמו-כן,    הוא סמל של פולחן באהבה האירית: בחלקים מסוימים באירלנד מאמינים כי אם אישה אוכלת תלתן בעל ארבעה עלים תוך כדי מחשבות על אדם מסויים, הוא יתאהב בה.

*מתנה שגורמת להתאהבות

בבאלי, גברים מאמינים שנשים עשויות להתאהב במחזר שיגיש להן סוג מסויים של עלה עליו חקוקה דמותו של אל שמתהדר באיבר מין גדול.

*להזרים את וריד האהבה

טבעות אירוסין, על פי רוב, נענדות על הקמיצה ביד שמאל וזאת מכיוון שבתרבות העתיקה של יוון ורומא טענו שבאצבע זו יש את ה- vena amoris – וריד האהבה שמזרים דם ישירות ללב.

*מתנה לשינה טובה

עלה מייפל הוא סמל של אהבה בסין, ביפן ובצפון אמריקה. בבתיהם של המתיישבים הראשונים בקנדה, הייתה חרוטה על מיטותיהם צורה של עלה מייפל כדי לקדם שינה שלווה ונינוחה.

*מתנה שהיא קשר "מסובך"

תרבויות רבות מתייחסות לקשרים כסמל של אהבה נצחית, כיוון שאין להם התחלה וסוף. בעבר הרחוק, נשים מוסלמיות צעירות היו שולחות הודעות אהבה לאהוביהן באמצעות קשרים מורכבים.

אמנם באתר שלנו לא תמצאו עלי תילתן או מייפל או קשרים מסובכים אבל כן תמצו מתנות יצירתיות ורומנטיות, מתנות שמי שיקבל אותן ירגיש אהוב,יבין שהושקעה חשיבה מקורית מאחורי המתנה בכדי לרגש אותו. ליחצו כאן למתנות מיוחדות ליום האהבה הקרב ובא.