נקודת מפגש Posted in: מתנות אישיות

נער אילתי, אמא לחמישה מבאר שבע, אמנית תל-אביבית,
מנהלת עמותות חברתיות מכפר שמריהו ועורכת דין מנצרת
נפגשו באותה חנות במטרה זהה…בכדי למצוא מתנה מיוחדת,
מתנה מקורית וייחודית עבור מישהו שחשוב להם לרגש
זוהי לא פתיחה של בדיחה, אלא תיאור של מספר לקוחות של
אתר המתנות המיוחדות www.md4u.co.il

נראה שרק באינטרנט יכול להווצר מאגר לקוחות כל כך הטרוגני, מגוון ומעניין.
כל אחד ואחת מהלקוחות של המותג MD4U מגיע בכדי למצוא מתנה מקורית
עם רצון להפתיע מישהו שיקר לו או לה, ובפיהם משפט שגור: איך אני כבר יכול/ה לרגש
ולחדש, למי שאני קונה את המתנה, יש באמת הכל, ולא בא לי סתם לקנות עוד
בגד, גאדג'ט או משהו לבית, אני רוצה מתנה אישת.
מלי: "כמעט עם כל אחת מהמתנות שעיצבנו עד כה, ומדובר באלפי מתנות,
יש לנו הכרות עם המזמינ/ה, במובן הזה אנחנו עסק אינטרנטי, בעל איפיון מאד לא אינטרנטי".
קניה בחנויות המקוונות באינרנט מתאפיינת במפגש בין הלקוח לבין המחשב, וזהו אחד
הדברים העיקריים שמבדילים בין כניסה פיזית לחנות מתנות לבין כניסה לחנות וירטואלית.
"האינטרנט הוא מקום קר ומנוכר" זהו משפט המפתח של לירן ברנר, אחד מבעלי
החברה WhiteSmoke שמוכרת באינטרנט בכל העולם, תוכנה המאפשרת כתיבת
טקסט באנגלית ללא שגיאות וברמה גבוהה. ברנר מלווה את המותג MD4U מתחילת דרכו
ומנחה בכל הקשור לשיווק אינטרנטי, אך פה יש חוויה שונה – חוויה מחברת. בהרבה מקרים
לקוחות מתקשרים ומתייעצים איזו מתנה מקורית יכולה להתאים לאדם הספציפי או לאירוע הספציפי,
וכמובן מתארים את אותו אדם או אירוע וכך נוצר קשר אישי.
גם כאשר כשמתבצעת הזמנה באתר ללא התייעצות , תהיה פניה באופן אישי אל הלקוח
בכדי  לשמוע את כל הפרטים, כדי לדייק בבחירת המתנה ובהכנתה.
בשלב הבא בדרך כלל מתבקש הלקוח לשלוח תמונות שיופיעו על אחד מהמוצרים הרבים
המוצעים באתר. התמונות זוכות לעיצוב גראפי ומודפסות על כל מיני חומרים, בהתאם למה
שנבחר כמובן. לרוב, העיצוב הגראפי כולל שילוב בין טקסט לתמונות. כאשר מקבל המתנה
נוכח להבין שמישהו טרח להכין לו מתנה ייחודית עבורו, מתנה מקורית שאין שניה לה – יש תמיד התרגשות גדולה.
זהו עסק מיוחד שהופך את עולם האינטרנטי המרוחק למשהו קרוב ואינטימי יותר.